Könsbyte

Ibland önskar jag så innerligt att jag var född med penis. Och nej. Det är inte för att jag vill testa hur det känns och runka (nåväl, inte den här gången) utan för att det verkar vara så jävla mkt lättare många gånger!
Avskyr att släkt och familj (och bekanta?) alltid räknar med än. Att man alltid finns där, alltid ställer upp. Alltid bra på att fixa, koka kaffe, städa, duka.. ALLT KVINNLIGT! Arg på att den äldre generationen inte hängt med. Att de inte förstår att samhället blivit mer jämnställt. Att vi inte lever i det förflutna, att deras söner gifter sig med likadana kvinnor som deras morsor. Jag hatar att vältra mig i dåligt samvete som jag inte tycker att jag förtjänar att ha men som jag ändå har. HATAR DET. Idag känner jag mig som en riktig jävla feminist. Kanske ska sluta raka mig under armarna? Ahhhhhh! 

Förut martyrsamtalet som pajade kvällen så har dagen varit super. Skola och sen sen lunch med Anna-panna. Lovely. Saknat min skrutta. Nu till sängen. Upp tidigt. Skola och sen lunch med Klara. Tvättstuga också. Verkar som jag får klara mig utan penis trots allt. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback