Tisdag?!

Som sagt, jag är förvirrad och glömde ett minus igår. Grannar. Vad är oddsen att man ska lyckas få tvättid med ordförandens fruga samtidigt som man snällt lånar ut nycklarna så mamsen kan låna tvättstugan till mattorna. Självklart hinner vi inte mer än upp innan det knackar på dörren. Jag, snackandes i tele, vinglar på en stol och samtidigt försöker få ner gardinerna. Är det då inte lilla tanten ovanför så säg. Självklart upplyser hon om att vi inte tvättar mattor i vanliga maskinerna för då kan dom ju gå sööööönder och det kommer ju drabba mig ocksåååååå. Det ända som drabbar mig är mardrömmarna om förföljelsen i det här huset. Ja, jag är ung och det är ganska unikt här i russinhuset. Men jag är vuxen och helt fullt kapabel till alla möjliga saker så om russina håller sig till sit så ska jag sköta mitt. TACK!

Hög på koffein och upprörd över fotbollen så lyckades jags lockna där ngn gång i natt. Skola, grupparbete och nerpetande av tråkig tenta som lämnades in. Hem och knapra pyttipanna med den glada VG-tentan i väskan. Nu är äntligen förra terminen avklarad och jag är på banan igen ! Nu är det dags att skaffa dubbdäck så jag inte glider av igen!

Trött men ändå med massa energi for de nya gardinerna upp. Lägenheten har dammsugits och mer ska städas. Min kväll hemma ensam, med pul och tystnad. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback