Utställning med riktiga människokroppar

Hälsningar från regningt Helsingborg. Underbar vecka utanför Sthlm. Hade en hel underbar dag i går i somriga Köpenhamn. Gick omkring på Ströget, tittade i affärer, fikade i hamnen. Njöt av sol, människor, ledighet. Var på den absolut mest faccinerande utställningen där de med riktiga människor visade upp människokroppen. De har alltså flått riktiga människor, bara mänskliga delar. Absurt att veta att allt är från riktiga människor men så häftigt och intressant! Nästan svårt att förklara, och jag skulle vilja att alla kunde se den. Dock tror jag inte att den kommer komma till Sverige, känns som Sverige är lite för strikt för att våga ta in en sådan utställning. I ett rum till exempel fanns det bara foster. Riktiga. I glasbehållare fick man se foster från olika veckors utveckling. Makabert och lite overkligt. I morgon åker vi hem, tyvärr. Sen börjar vardagen igen. För kort semester men njutit av varje ögonblick!

Kommentarer
Postat av: erika

victoria, vad hette utställningen??

mina föräldrar var på den i london för ett par år sen, jag är jättenyfiken, då jag vet att den finns att beskåda på internet, men inte minns vad den heter :/

help?

2008-08-18 @ 22:21:51
URL: http://littlebird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback