Fly förbannad men dagen räddad

I morse när det var dags att springa till bussen insåg jag att min livvakt är borta. Stulen, bortrövad, kidnappat. U name it.
Det är fan förjävligt, låt andras grejer vara! Att jag fick stå i blåshålet Vällingby och vänta på t-banan i 30 minuter gjorde inte dagen bättre. Sen kommer vändningen. Kocken som är mansgrisarnas mansgris hade nybryggt kaffe på åt mig, Bara mig. Människan har av principer (?) aldrig kokat kaffe på 9 år, men gör det i morse, åt  frusna mig. Det mina vänner, är kärlek. Ett par smärre nervsamanbrott senare är jag tillbaka på ruta ett och undrar varför det aldrig slutar vara söndag.

P.s. Om någon ser min dörrvakt, 15 cm hög, klädd i amerikansk-fotbolls-kläder, snäll och väluppfostrad, så mig honom tillbaka. Jag vill sova tryggt om natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback