Dagen med stort D

Idag, 3 min efter att jag slagit up ögonen ringer det på dörren. En nyvaken och förvånad Viktoria öppnar dörren till en superärtig pigg Anna som rusar in och sätter på kaffe. Tur det iaf :) Sen har dagen bara varit helt perfekt! Vi var ute och gick i 2 timmar i solen, med undantag för fotona vi tog. Det var så jäkla skönt. Och vackert! Vi insåg båda två att vi verkligen behöver komma ut och röra på oss mer. Både för att komma ut i luften och solen, men framför allt för att vi båda känner att kilona som kommit smygandes inte är till vår fördel.
Sen jag började plugga så har jag verkligen märkt hur stillasittandes mitt liv blivit och det är inte alls något jag gillar. Så därför så deklarerar jag nu mitt nya liv här i bloggen för att jag sen kommer skämmas om jag latar mig.
Från och med i dag måndag:
1. Promma minst 3 dagar i veckan, minst en timme varje gång.
2. Äta tills jag är mätt, inte tills jag kräks.
3. Försöka köra 1 pass i veckan på jobbet. Hårt.

Ligg på mig nu så jag inte kan fuska! Idag är första dagen till ett hälsosammare liv!
Och nej, om någon funderar. Jag kommer inte banta. Är så smart att jag vet att det inte funkar. Man håller aldrig vikten man gått ner utan går upp den. Det handlar om att byta livsstil!

För att se bilderna, kolla: sweetprincesss.bilddagboken.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback