Nattfilosofi

Sitter och tankar Ulf Lundells sommarprat. Har så blandade känslor om den karln. På ett sätt gillar jag honom, till och med beundrar honom. Lika mycket föraktar jag honom, ja till och med äcklas. Har läst en del av hans böcker. Samma sak där. Gillar dom, men hatar dom också. 'frukost på en främmande planet' var en av dom värsta böckerna jag läst. Kanske mest för att det var över 900 sidor utan skiljetecken, men ja.. För att mycket av Uffes just sämre sidor kommer fram. Det är framförallt hans GUBBSJUKA!

Men när jag nu denna lördagsnatt funderar på saken så slår det mig. Är det verkligen han det är "fel" på? Är det bara han, eller är det så alla gubbar är? Han kanske bara har ärligheten och staken nog för att stå för det. Att han dessutom är känd och älskad av många gör ju inte saken svårare. Han har till skillnad från andra gubbs tillgång till unga tjejer. Så frågan är. Är han gubbsjuk eller alla gubbars dröm?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback