Skakig händelse...

Har norpat morsans cykel nu när de dragit land och rike runt under 5 veckors semester och det har väl gått sådär bra. MIsstog mig i morse och trodde jag kunde hojja i hissnande fart. Bittert misstag som såklart resulterade i missad tunnelbana och 15 minuter för sent till jobbet. Det är ändå på väg det händer. Det värsta. Hojar hem gladligen och ska till och låsa cykeln då jag känner på mig att något är lite fel. I 2 sekunder innan jag inser att min väska inte längre är kvar på pakethållaren. ALLT som är av någon vikt (förut mina vänner då, dom får inte plats där tyvärr :P) finns i den där väskan. Nycklarna hem, passerkort/nyklar till jobb, kamera, busskort, plånbok, tampongerna (!?). Svär för mig själv medan jag i ren och skär panik cyklar tillbaka samma väg jag kommit. Ozzy i mp3'n (som orsakade att jag inte hörde väskkraschen) och ben gjorda av mjölksyra. Ser framför mig alla lodare som vandrar till områdets lågtröskelboende. Kommer halvvägs tillbaka till tunnelbanan när jag på håll ser min väska som är ute och går (den har inte fått ben, den bars) med mycket riktigt, en av 'lodarna'. Jag cyklar nästan på honom och i famnen och hojtar lyckligt att det är min väska. Tackar tusen gånger för att han inte (hunnit?) länsa den och letar efter något att tacka honom med. Det är då jag till min besvikelse inser att karln inte nöjer sig med det jag kan erbjuda honom utan börjar tjafsa och nästan försöker hålla i mig. Har vänlighet fått ett pris i Sverige? Tappade genast all lust att ge honom något som tack, men gör det ändå. Inte tillräckligt i hans ögon och för att få slut på tjafset vänder jag cykeln, tackar för ännu tusende gången så mycket och trampar hem med pulsen på högvarv. Lyckliga stjärna var med mig iaf. Trots 'lodare' med halvtrist attityd.

Har efter jobbet varit hemma hos Fanny och Kalle i deras nya FINA lägenhet för att fira Fannys 24årsdag och Lusens 2årsdag. Tårta och middag med vin, mysiga sällskap och Lus på strålande humör. Funderar dock på att bli lite ovän med honom, för att efter två bajsbyten hoppades jag innerligt att tarmen var tömd ;) "Tooooja byta plööja". Bestämd liten man, charmigaste och finaste unge. Kärlek.

Har varit frånvarande från internet på sista tiden, vilket reslulterar i många bloggar och ännu fler inlägg att läsa. Fannys ger mig tårar i ögonen av lycka, Annas mig leende resten av kvällen. De övriga som jag inte kan (eller vill) sluta läsa som trots "meningslösa" innehåll roar mig enormt.

Nu är det snart dags för bingen. Sista dagen med jobb innan 2 dagars ledighet. Välbehövligt och efterlängtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback