Kristet dravvel om homos

I paus från pluggandet ramlade jag in på en blogg från en kristen kille. (www. ratzon.wordpress.com). Jag har läst ett par inlägg och har svårt att stänga munnen av förvåning. Det jag började läsa handlade om att det är sakndal av tv4 att ta med en homosexuell man i Bonde söker fru på bästa sändningstid. Hans poäng var att det är mot guds vilja, gud säger att det är en synd och att genom att sända det på bra sändningstid kan få ungdomar att tycka det är okej. JA? Det är ju precis det, det är! Kärlek är alltid rätt. Käre bloggaren jämförde det med att älska och ha en sexuell relation till djur och när man sjunker så lågt i en diskussion så stänger jag av. Jag har tidigare skrivet att jag inte är religiös men att jag gillar mycket med kristendomen och religion. När jag stöter på sådana här människor är jag villig att helt och hållet kalla mig ateist. Det är skamligt att unga människor fortfarande idag är så fyrkantiga och kränkande. Att de inte ser till allas lika värde och framförallt det som är bibelns poäng. "Behandla andra som du själv vill bli behandlad". Jag är på riktigt chockad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback