1:a maj

Var och demonstrerade igår och gick med i tåget. VArför har jag inte gjort det förut? Stämningen var på topp och många bra åsikter kom fram. Anna och hennes mamma, Min morsa, vovvarna och söta Idah traskade på och lyssnade sedan entuiastiskt på talarna. Det som berör mig mest nu är vårdnadsbidraget som vår briljanta regering infört. Grattis Reinfeldt, vi ärtillbaka på 50-tal igen. Med osjälvständiga kvinnor, hemmafruar, kvinnor som bara sköter hem och barn, män som jobbar och lever ut. Nej tack. Jämställdheten ska gå framåt, inte bakåt.
Dags att byt regering! Mig kommer ni inte hitta hemma bakom spisen om dagarna ( kanske på kvällarna dock ). Jag har ml, jag vill bli något. Jag vill bli räknad som något i samhället, inte bara någon som ska ruva ägg, bära barn i magen och sen göda dom. Jag vill ha ut något mer. Familj och karriär. Det går, allt går. Bara man vill!

Kommentarer
Postat av: Any

såååååå bra!

2008-05-02 @ 18:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback