Vanvården av äldre..

Fulla muggar med pluggande, men skjuter lite på det och sätter pricken över i:et för hemmafrurollen. Nu ska det bakas lyxigt och nyttigt bröd. Solrosbaguetter, och koka soppa. Farmor fick ett besök också, tanten behövde hårnålar till det ostyriga vita hårsvallet... Förundras över det nästintill vanvården av gamlingarna. Det berör mig illa som satan. Hjälpte till med toa och blöjbyte. När barnen går med kissblöja för länge på dagis blir alla föräldrar fullkomligt galna (vilket de inte heller ska behöva) men när det kommer till gamla personer är det inte många som bryr sig. Det hela är nästan tabu att prata om ens. Nu ska jag ta ut mina aggressioner på degen istället. Jävlar vad den ska få!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Det e fan förjävligt hur de gamla behandlas! Tur att du ska komma och styra upp för dem i framtiden, du e värld ett guldhjärta!

Jodå visst finns jag i byggnad 20 på Bromma sjukhus:) Brukar du befinna dig där nångång?! Kraaaam sötis

2008-11-05 @ 21:38:23
URL: http://tezzanry.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback