Fri abort eller inte?

Även här emellan eldar jag upp mig själv över den stora valfrågan i USA om fri abort eller inte. För mig är det inte ens något att disskutera och det som skrämmer mig mest är att det är kvinnor som är mot abort. Att det ens finns sådana är för mig helt ofattbart. Ser man inte längre än näsan räcker? Att det inte bara handlar om hurvida man anser att ett barn blir till när det föds eller spermien träffar ägget. Det handlar om så mycket mer. Det handlar om fattiga som kommer tvingas föda ännu ett barn och därför leva på socialbidrag. Det handlar om unga som inte är redo, som hamnar snett redan från början. Det handlar om våldtagna kvinnor som tvingas föda männens barn. Det handlar om unga kvinnor/barn som tvingas föda deras fäders barn till följd av incest. Jag berörs, äcklas och skräms att idag, 2008, finns fördomar, religiösa fanatiker och trångsynta människor kvar.
Självklart tycker jag inte att abort ska ses som ett preventivmedel och jag anser även att det idag görs allt för många aborter. Men att förbjuda aborter är ingen lösning utan att få ungdomar till säkert sex. Upplysning, information och hjälp/stöd om de vill fullfölja sina graviditeter är i mina ögon den rätta vägen. Misstag gör vi alla ibland, vi är väl bara människor? Och andras hemska handlingar ska inte ett barn som tvingas till den här världen med fel förutsättningar tvingas utstå. Behåll kvinnors rätt till fri abort!

Kommentarer
Postat av: fanny

du är så jävla bra =)

håller med varenda litet ord!

2008-10-07 @ 10:33:00
URL: http://mammafanny.blogg.se/
Postat av: Thess

Du har sååååå rätt!

2008-10-07 @ 18:12:30
Postat av: Any

Det var FÖRBANNAT bra skrivet. Blir å impad av dig ibland... Puss!

2008-10-08 @ 16:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback