Jävla cancer

Så kom då den där dagen när provssvaret kom. Provssvaret på alla undersökningar som gjorts på knölen i bröstet. I min mormors bröst. Knölen som vi alla trott var ofarlig. Det var den inte. Cancer.
Cancerceller, cancerknöl. Jävla cancer. Finaste mormor, bullmormor. Den fasta punkten, den eviga klippan. Som alltid stökar i köket, ett kök som alltid doftar mat och bakverk. Som lagar hål, både i kläder och själ.
Vidare undersökningar i morgon och måtte det gå att bota. För vi är inte klara med varandra, du och jag.

Kommentarer
Postat av: fanny

finaste, jag ska hålla mina tummar!

2009-04-23 @ 16:42:28
URL: http://bridgetjonesdiary.blogg.se/
Postat av: Thess

Åh att höra din röst gjorde mig alldeles lyrisk! Jag saknar dig så, jag bara måste se dig! SNART! Antar att du inte kan på vardagar? Annars e ju jag ledig varje dag ett tag till! Men annars kanske jag kan ta mig till storstan å så tar vi en shopping dag, eller en utekväll, eller kanske båda ;)



Nej, jag tänker på dig å din mormor. Jag som går på kyrkokör varje tisdag bör väl ligga bra till hos den store där uppe. Han kanske lyssnar på mig om jag ber för er... Vi får hoppas...



Kramar!

2009-04-23 @ 20:35:28
URL: http://myrstackarnas.blogg.se/
Postat av: Anna

Det suger, det suger, det suger... Vet hur det är. Älskar dig så mkt och finns alltid här.

2009-04-23 @ 23:44:13
URL: http://annieboner.blogg.se/
Postat av: Daniel

Sitter ute på landet å hoppas att det slutar bra för er bådas skull

Kram

2009-04-24 @ 19:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback