Bryta rutinerna i år?

Är en ganska hetsig och tung period nu. Känner mig orolig, stressad, sover dåligt och har lite för mycket att göra. Problemet är att med lite för mycket att göra så hamnar man i något slags tillstånd där man inte kan ta sig för något alls helt plötsligt. Kanske inte det mest passande tillståndet där travarna runt om än växer. Hur som så längtar jag efter jullovet, och inte för den delen att jag längtar efter jul utan för att det ska bli så skönt att jobba, knega, tjäna pengar, vara bra på något och framförallt vara någon. Ska vila hjärnan, läsa massa sköna böcker, tända massvis med ljus och äta massa julmat. Det är ju trots allt de få saker som fortfarande tilltalar mig med jul... Så håller någon mer med mig? Vi (de flesta) är fattiga som kyrkråttor, kan vi inte skita i allt som heter julklappar i år? Lägga pengarna på att göra något julmysigt istället. En lovely julfika eller äta ute tillsammans och faktiskt bara hänga? Känns inte som tiden räcker till för allt som vill göras och alla som man vill hinna träffa. Jag upskattar så himla mycket mer att så spendera en massa tid med mina älsklingar istället för att alla ska julstressa runt mer än nödvändigt i affärer med skräp? Är ni med på att stå utanför julruschen iaf när det gäller oss?

Och jaaa. Spenderar julafton hos mitt kära häkte som vanligt. Traditioner är traditioner.


Kommentarer
Postat av: fanny

hahaskön tradidition älskling. jag är på, kan vi inte ta ett julbord??? med skaldjur? eller helt vanligt? vore superskoj! dra med alla typ!?



puss

2009-12-09 @ 19:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback