Små saker som berör.

Ibland är det de små sakerna i vardagen som berör än mest. I dag skedde två sådana.
En 96-årig underbar liten tant som som lägger sin varma erfarna hand på ansiktet och ser än rakt in i själen. Som aldrig klagar och har funnit en den harmoni som man bara kan få genom att ha levt så länge och fått så mycket erfarenhet.

På bussen hem sitter det en snygg utländsk man i 30-årsåldern, snyggt klädd, vackra bruna ögon och ser ut som vilken affärskille som helst. Skillnaden är att han inte alls är någon affärskille utan personlig assistent åt en handikappad man. Hela vägen sitter han och smeker handen på mannen i rullstolen och utstrålar så mycket kärlek och trygghet att det smittar av sig på resten av passagerarna i bussen.

Det är visst dom små sakerna som berör och gör än lycklig. Iaf mig, och idag känner jag mig lite mer lycklig än igår. 
                                                                   
                                                                      Det måste ju betyda ngt i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Men gud va fint! Började nästan gråta! Puss puss

2009-02-04 @ 18:39:17
URL: http://meandmylittleboy.blogg.se/
Postat av: Anna

Hon hälsar ju alltid tillbaka till sin lilla viktoria.. :) You know it. Vi har haft det mysigt och kommer ha det ännu mysigare imorrn med middag och åka och shoppa på nåt kackigt REA-varuhus :P

Hoppas din helg blir toppen. Och ja, som sagt, jag saknar dig. Kramar

2009-02-06 @ 02:34:32
URL: http://annieboner.blogg.se/
Postat av: fanny o kalle

hej alskling!!!! det ar for att du ar sa underbar som du berors av fina manniskor, annars skulle du aldrig reagera sa, tro mig, jag kan typen ;)



idag blev jag klar med mitt dykcert!!!! :D sa nu kan vi dyka tillsammans. (jag hittade nemo pa fjarde dyket, eller egentligen var det instruktoren som hittade, jag tittade)



jag saknar dig! kalle halsar.



PUSS (hoppas du mar bra, snart ses vi)

2009-02-07 @ 11:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback