Dag 3

Dag 3 – Mina föräldrar.

Mamma
Tror det kom fram en del om min mamma i det första inlägget i och för sig, men..
Hur som, hyfsat ung mamma som var 22 år när jag kom..
Hon är ett blont yrväder, plikttrogen, noggrann, intensiv. Ser världen i svart eller vit.
Svårt för att lita på dig, men gör hon det gör hon det för livet.
Stormig, passionerad. Barnskötare och tröttnar aldrig på småknoddar runt benen.
Vi har våra meningsskiljeheter men har numer en jäkligt fin kontakt.
Finns ingen jag kan bli så satans förbannad på, men samtidigt finns ingen jag älskar mer.
En mamma jag verkligen vet finns där. Oavsett vad och var. Och som jag vet är oerhört stolt över mig.

Pappa
Funderat en del kring begreppet Pappa på sistone. Vad är det som gör en pappa till pappa?
Är det biologi eller det sociala. Den var spermie bidrog till att jag har hälften av mina gener från den biologiska pappan, eller den som ringer och frågar hur man mår, som känner mig och bryr sig?
Hur som. I Sveriges mått är det nog den biologiska pappan som räknas så jag kör på det. 
   En färgstark karl, mörk, gnistrande gröna ögon och med en svart, sarkastisk humor med mycket charm.
Han 'flyttade ut' när jag var ett par månader och flyttade ur mitt liv mer eller mindre helt när jag var omkring 6 år. Han gifte om sig, upp sig och ersatte mig. En del försök till umgängesrätt, men i princip en tyvärr helt frånvarande pappa. En feg människa som saknar mycket naturlig empati, en man som inte kan stå för sitt svarta förflutna (som jag ändå av respekt inte lämnar ut, fortfarande) utan förnekar det och då även mig. I mina ögon är alternativet att man står för vad man gjort och orsakat och istället är stolt över att det är ett mönster som kunnat brytas.  
De sista 12 årens träffar kan jag räkna på min hand och de flesta är i samband med bortgång och begravningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback